Okul
öncesi dönemde çocuklar eğitim sürecine girmeleri ile ailelerinden ilk kez
ayrılmakta ve aile bireyleri dışında başta öğretmen olmak üzere diğer
yetişkinlerle ve akranlarıyla etkileşime girmeye başlamaktadır. Bu bağlamda
çocuk çevresindeki kişilere yönelik geliştirdiği algılarının yanı sıra okula
karşı da algılarını geliştirmeye başlamaktadır. Ortaya çıkan ve gelişen bu algı
olumlu olabildiği gibi çocuğun etkileşimleri sonucunda olumsuz yönde de
olabilmektedir.
Araştırmada
okul öncesi dönemde çocukların nasıl bir okul algısına sahip olduklarının
belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda çocukların okul algılarının anasınıfı
ve anaokuluna devam etme durumlarına ve cinsiyet faktörüne göre değişimleri
ortaya koyulmaya çalışılmıştır.
Araştırmada
nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Nitel araştırma ise gözlem, görüşme ve
doküman incelemesi gibi nitel veri toplama yöntemlerinin kullanıldığı bir
yaklaşımdır. Bu araştırmada da nitel veri toplama yöntemlerinden gözlem,
görüşme ve doküman incelemesi kullanılmıştır. Çocukların kendisiyle,
aileleriyle ve öğretmenleriyle görüşmeler yapılmış, okul algılarını ortaya
koyabilmek için çocuklardan birer hafta arayla okulunu ve okulunda kendisini
çizmeleri istenmiş, resimler doküman olarak incelenmiş ve çocukların sınıf
içerisinde etkinliklere katılımları araştırmacılar tarafından gözlenmiştir.
Araştırmaya bir anasınıfı ve anaokulundan birer sınıf, her sınıftan da 10 çocuk
olmak üzere toplam 20 çocuk araştırmaya katılmıştır.
Araştırmada
görüşme, gözlem ve çocukların resimlerinin incelemesi sonucunda 20 çocuktan
12’sinin okul algılarının olumlu yönde olduğu, 8 çocuğun ise olumsuz okul
algısına sahip olduğu görülmüştür. Araştırma sonuçları çocukların okul
algılarının anaokulu ve anasınıfına devam etme durumuna ve cinsiyetlerine göre
farklılaşmadığını sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Online First |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2019 |
Submission Date | September 21, 2018 |
Published in Issue | Year 2019Volume: 4 Issue: 1 |
Dear Colleagues,
We are very pleased to announce that the latest issue of IHEAD (Vol. 9- Iss. 1) has been released. We kindly want to express our speacial thanks to the editorial board members, reviewers, and authors for their invaluable contribution to this issue. Also, we are delighted to announce that the next issue (Vol. 9- Iss. 2) of the IHEAD will be available online in December, 2024. As of January, 2024, IHEAD has been accepting submissions in English along with Turkish. Handling your papers within the scope education for the next issue will be a great pleasure for us. Many thanks in advance for your contributions.
Editorial Board
Ihlara Journal of Educational Research (IHEAD) by Education Faculty of Aksaray University is licensed under CC BY-NC-SA 4.0. To view a copy of this license,visit http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Ihlara Journal Educational Research (IHEAD) uses iThenticate, one the most trusted plagiarism checkers by the world’s top researchers, publishers, and scholars.
Ihlara Journal Educational Research (IHEAD) is an open-access journal.