Amaç, Kapsam, İçerik ve Tanımlar
Amaç ve Kapsam
Madde 1-
(1) Bu yönergenin amacı Aksaray Üniversitesi Eğitim Fakültesi bünyesinde faaliyetlerine devam eden ve kısa adı IHEAD olan Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi’nin yayımlanmasına ilişkin esasları düzenlemektir.
(2) Dergi, eğitim ve alan eğitimi alanında görev yapan akademisyen, öğretmen ve ilgili alanlarda lisansüstü öğrenim yapan öğrencilerin hem kendi alanlarında hem de politika belirleyicileri ve eğitimin diğer paydaşlarıyla bir araya gelerek, gelecek nesillere daha iyi bir eğitim olanağının sağlanabilmesi için yapılması gereken yenilikleri tartışabilecekleri, uluslararası bir platform oluşturmayı amaçlamaktadır.
(3) Dergi, eğitim alanıyla ilgili özgün araştırma makalelerine ve alanyazını kapsamlı bir biçimde değerlendiren derleme çalışmalarına yer veren basılı ve/veya elektronik ortamda yayımlanan hakemli ve akademik bir dergidir.
Dayanak
Madde 2-
(4) Bu Yönerge, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 14. Maddesi ve Üniversitelerde Ders Aracı Olarak Kullanılan Kitaplar, Teksirler ve Yardımcı Kitaplar Dışındaki Yayınlarla İlgili Yönetmeliğin 4. maddesine dayanılarak düzenlenmiştir.
İçerik
Madde 3-
(1) Derginin yayın dili Türkçe ve İngilizce olup gerektiğinde diğer dillerde makalelere de yer verilmektedir. Ancak derginin Türkiye kaynaklı olması nedeniyle eğitim alanındaki kavram ve terimlerin kullanımında ortak bir dil kullanımına fayda sağlayarak bilimsel bilginin ülkemizde daha hızlı yayılması amacıyla dergide Türkçe makalelere daha fazla yer verilmektedir.
(2) Türkçe gönderilen aday makalelerde İngilizce özet ve anahtar kelimeler yer almak zorundadır. İngilizce ve diğer dillerde gönderilen aday makalelerde ise Türkçe özet ve anahtar kelimeler yer almak zorunda değildir.
(3) Dergiye gönderilen aday makaleler daha önce herhangi bir yerde yayımlanmamış veya yayımlanmak üzere aynı anda başka herhangi bir yerde (dergi vb.) gönderilmemiş olmalıdır.
(4) Dergiye yayımlanması için gönderilen aday makaleler özgün nitelikte olmalıdır.
(5) Dergide yayımlanan makalelerdeki görüşler, tamamen yazarın/yazarların sorumluluğundadır.
(6) Dergiye yayımlanması için gönderilen aday makaleler aşağıda verilen ölçütlerden en az birine uygun olmalıdır.
1) Alana uygun araştırma, yöntem ve teknikler kullanılarak hazırlanmış, ilgili alanda bir boşluğu dolduracak araştırmaya dayalı özgün niteliklerdeki çalışmalar.
2) Kavramsal, yöntemsel ve/veya teorik yaklaşımların özgün bir biçimde değerlendirildiği çalışmalar.
3) Daha önce yayımlanmış bir yazıyı eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip tartışarak, ilgili konu üzerine yeni ve dikkate değer görüşler ortaya koyan özgün niteliklerdeki araştırma veya incelemeler.
4) Bir kavramın ya da teorinin tartışıldığı, eleştirildiği ya da açıklandığı, özgün niteliklerdeki araştırma veya derlemeler.
5) Alana katkı sağlayacak özgün niteliklerdeki alanyazın taramaları.
6) Herhangi bir aday makale gibi dergi hakem süreçlerinden geçirilmek ve kongre/konferans/sempozyum/çalıştay ve diğer bilimsel toplantıların ismi ve yeri ile ilgili yayın içerisinde bilgi vermek koşuluyla alanda düzenlenen bilimsel toplantılarda sunulmuş ama yayımlanmamış sözlü ya da poster bildiriler.
Tanımlar
Madde 4- Bu yönergede geçen
Rektör: Aksaray Üniversitesi Rektörünü,
Dergi: Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisini,
Dergi Sahibi: Aksaray Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanını,
Editör: Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi Editörünü,
Editör Yardımcısı: Editör tarafından gerekli hallerde belirlenen öğretim üyelerini,
Yayın Kurulu: Editör tarafından önerilerin değerlendirilmesi yoluyla ya da doğrudan belirlenen, alanında bilimsel çalışmalarıyla öne çıkan öğretim üyelerini,
Editör Kurulu: Editör tarafından belirlenen alanında bilimsel çalışmalarıyla öne çıkan öğretim üyelerini,
Yazı İşleri Müdürü: Editör tarafından gerekli hallerde yazı işlerini yürütmek üzere belirlenen görevliyi,
Hakem: Editör tarafından önerilerin değerlendirilmesi yoluyla ya da doğrudan belirlenen, makaleler hakkında görüş bildiren, konusunda uzman öğretim üyelerini,
Aday Makale: Dergiye yayımlanması için gönderilen ama değerlendirme veya yayım süreci henüz tamamlanmamış bilimsel yazıları,
Makale: Dergiye yayımlanması için gönderilen, değerlendirme ve yayım süreci tamamlanmış bilimsel yazıları,
Redaktör: Yayımlanması için sunulan aday makalelerin ön dil kontrolünü, basılmasına kadar verilen makalelerin ve yayıma hazırlanacak derginin içinde yer alan her türlü metnin derlenip düzenlenmesini ve son dil kontrolünü üstlenen, editör tarafından gerekli hâllerde belirlenen görevliyi,
Şekil ve Dizgi Sorumlusu: Yayımlanacak makalelerin şekil, görsel, tablo ve dizgi işleri ile bunların dergi formatına göre düzenleyerek uygun hale getiren ve editör tarafından gerekli hâllerde belirlenen görevliyi,
Teknik Koordinatör: Yayımlanmasına karar verilen aday makalelerin yayın hâline dönüşmesindeki teknik süreçleri; dergi sahibi, editör, alan editörleri, redaktör, şekil ve dizgi sorumlusu, matbaalar ve diğer birimler ile koordinasyonu sağlayarak yürüten ve editör tarafından gerekli hâllerde belirlenen görevliyi,
Dergi Sekreteri: Editör tarafından gerekli hallerde görevlendirilen ve sekreterya işlerini yürüten görevliyi ifade etmektedir.
İKİNCİ BÖLÜM
Dergideki Görevler, Görev Süreleri ve Dergi İşleyişi
Dergi Sahibi
Madde 5-
Aksaray Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanıdır.
Madde 6-
(1) Dergi sahibi tarafından görevlendirilen ve eğitim alanında çalışmalarıyla öne çıkan öğretim üyesidir.
(2) Dergi sahibi tarafından 3 yıllığına atanır.
(3) Yayın kurulu başkanı olarak derginin bilimsel saygınlık kazanması ve bilim ortamında katkı sağlaması amacıyla hakem ve yazı seçimi işleriyle ilgili sorumlulukları üstlenir.
(4) Dergiye yayımlanması için gönderilen aday makalelerin ön değerlendirmesini yapmak için belli dönemlerde yayın kurulunu toplantıya çağırabilir ya da bireysel görüşler alabilir.
(5) Aday makalenin yayınlanıp yayınlanmayacağına dair nihai kararı verir.
(6) Aday makale yayımlanmış ya da yayım sürecinden geçmiş olsa bile bilimsel etikle bağdaşmayan intihal ve benzeri davranışlar (terörle ilişkilendirilen yayın ve yazarlar gibi) tespit edildiğinde aday makale sayıdan/süreçten çıkarılır ya da reddedilir.
(7) Dergi sayılarının yayın sıklığına ilişkin nihai kararı verir.
(8) Sayıların ve gerek duyulduğunda özel sayıların yayımlanmasına ilişkin nihai kararı verir.
Editör Yardımcısı
Madde 7-
(1) Editör tarafından görevlendirilen ve eğitim alanında çalışmalarıyla öne çıkan öğretim üyeleridir.
(2) Editör tarafından editör yardımcılığı ihdas edilebilir veya kaldırılabilir.
(3) Teknik konularda ve yazıların takibinde editöre yardımcı olur.
(4) Editör kurulu üyesi olarak çalışabilirler.
(5) Editörün görevi sona erdiğinde editör yardımcısının da görevi sona erer.
Yayın Kurulu
Madde 8-
(1) Editör tarafından alanında bilimsel çalışmalarıyla öne çıkmış öğretim üyeleri arasından seçilir.
(2) Gelen başvuru ve önerileri, editör tarafından değerlendirilerek üye tayini ya da üye değişikliği yapılabilir.
(3) Yayın kurulunun başkanı editördür.
(4) Yayın kurulu üye sayısı 6 kişiden az olamaz.
(5) Yayın Kurulu, en az 4 üye ile toplanır. Yayın kurulu toplantısı editör başkanlığında, yüz yüze ya da gerek duyulan hallerde teknoloji marifetiyle uzaktan yapılır.
(6) Yayın kurulu, kararlarını salt çoğunlukla alır.
(7) Üyeleri, gerektiğinde editör tarafından önerilen aday makaleleri biçim ve alan uygunluğu açısından inceler, hakem değerlendirmesi yapar ya da hakem değerlendirilmesi sunulmasını sağlar.
(8) Hakem değerlendirmelerine göre, makalenin yayımlanıp yayımlanmayacağı ile ilgili ve makalelerin yayın sıralamasıyla ilgili önerileri değerlendirir.
(9) Dergi sayılarının yayın sıklığına ilişkin önerileri değerlendirir.
(10) Özel sayı çıkarılmasına ilişkin önerileri değerlendirir.
Editör Kurulu
Madde 9-
(1) Editör ve alan editörlerinden oluşur.
(2) Editör tarafından alanında bilimsel çalışmalarıyla öne çıkmış öğretim üyeleri arasından seçilir.
(3) Gelen başvuru ve öneriler, editör tarafından değerlendirilerek üye tayini ya da üye değişikliği yapılabilir.
(4) Editör kurulunun başkanı editördür.
(5) Editör kurulu en az 3 üye ile toplanabilir.
(6) Editör kurulu toplantısı editör başkanlığında yüz yüze yapılır. Ancak gerek duyulan hallerde üyelerin katılımı uzaktan teknoloji marifetiyle de sağlanabilir.
(7) Üyeleri, gerektiğinde editör tarafından önerilen aday makaleleri biçim ve alan uygunluğu açısından inceler, hakem değerlendirmesi yapar ya da hakem değerlendirmesine sunulmasını sağlar.
(8) Hakem değerlendirmelerine göre, makalenin yayımlanıp yayımlanmayacağını ve makalenin yayın sıralaması konusunda önerilerde bulunabilir.
(9) Dergi sayılarının yayın sıklığına ilişkin önerilerde bulunabilir.
(10) Özel sayı çıkarılmasına ilişkin önerilerde bulunabilir.
Hakem Kurulu
Madde 10-
(1) Dergiye sunulan aday makalenin içeriğine göre yayın kurulunca, alanında bilimsel çalışmalarıyla öne çıkmış öğretim üyeleri arasından önerilebileceği gibi editör ve onun görevlendireceği yardımcıları tarafından da belirlenebilir.
(2) Gelen başvuru ve öneriler, editör tarafından değerlendirilerek üye tayini ya da üye değişikliği yapılabilir.
(3) Hakemler, yayımlanması için gönderilen aday makaleyi yöntem, içerik ve özgünlük açısından inceleyerek ayrıntılı rapor verirler ve yayına uygun olup olmadığına ilişkin önerilerini sunarlar.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Yürürlük
Madde 11-
(1) Bu yönergede yer almayan hususlarda yönergenin dayanağını oluşturan yasa ve yönetmelik hükümleri ile genel hükümler uygulanır.
(2) Bu Yönerge, Aksaray Üniversitesi Senatosunca kabul edildiği tarihten itibaren yürürlüğe girer.
(3) Bu yönerge hükümlerini Aksaray Üniversitesi Rektörü yürütür.
Dear Colleagues,
We are very pleased to announce that the latest issue of IHEAD (Vol. 9- Iss. 1) has been released. We kindly want to express our speacial thanks to the editorial board members, reviewers, and authors for their invaluable contribution to this issue. Also, we are delighted to announce that the next issue (Vol. 9- Iss. 2) of the IHEAD will be available online in December, 2024. As of January, 2024, IHEAD has been accepting submissions in English along with Turkish. Handling your papers within the scope education for the next issue will be a great pleasure for us. Many thanks in advance for your contributions.
Editorial Board
Ihlara Journal of Educational Research (IHEAD) by Education Faculty of Aksaray University is licensed under CC BY-NC-SA 4.0. To view a copy of this license,visit http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Ihlara Journal Educational Research (IHEAD) uses iThenticate, one the most trusted plagiarism checkers by the world’s top researchers, publishers, and scholars.
Ihlara Journal Educational Research (IHEAD) is an open-access journal.