Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of The Training on The Connection in Mathematics Teaching on The Self-Efficacy Perceptions of Teacher Candidates Towards Mathematical Connection Skills

Yıl 2024, Cilt: 9 Sayı: 1, 41 - 51, 25.06.2024
https://doi.org/10.47479/ihead.1390088

Öz

The aim of this research was to examine the contribution of the training on mathematical connection to the self-efficacy of teacher candidates towards mathematical connection. The participants of the research consisted of 50 middle school mathematics teacher candidates studying at a state university in the spring semester of the 2021-2022 academic year. Appropriate sampling method was used to determine the participants. In this research, a quasi-experimental design was used due to the application of pre-test and posttest. The self-efficacy levels of mathematics teacher candidates were measured before taking the mathematical connection course, and then a six-week mathematical connection course training was applied by the researchers. At the end of the training, the mathematics teacher candidates' mathematical connection self-efficacy levels were measured again. Data were collected using the “Mathematical Connection Self-Efficacy Scale.” Descriptive statistics and paired samples t-test were used in the analysis of the data obtained from the research. As a result of analyzing the pre-test application of the self-efficacy scale for mathematical connections, the self-efficacy of the teacher candidates was found to be at a medium level, while in the analysis of the post-test application, it was found to be high level. As a result of the research, a significant difference was found between the self-efficacy levels of teacher candidates in favor of the post-test.

Kaynakça

  • Akkoyunlu, B., Orhan, F. & Umay A (2005) Bilgisayar öğretmenleri için “Bilgisayar öğretmenliği özyeterlik ölçeği” geliştirme çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (29), 1-8.
  • Altınok, A., Keşan, C. & Yılmaz, S. (2005). İlköğretim 7. sınıf tamsayılar konusunun günlük yaşamla ilişkilendirilmesi ve öğrenci üzerindeki etkisi, XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli.
  • Ardıç, F., Şengür, S. & Yenilmez, K. (2019). Kırsal bölgede öğrenim gören dördüncü sınıf öğrencilerinin geometrik kavramları günlük hayatla ilişkilendirme düzeyleri. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi, 4 (2), 22-37.
  • Bandura, A. (1994). Self-efficacy. In V. S. Ramachaudran (Ed.), Encyclopedia of human behavior (Vol. 4, pp. 71-81). New York: Academic Press. (Reprinted in H. Friedman [Ed.], Encyclopedia of mental health. San Diego: Academic Press, 1998).
  • Bandura, A. (1997). Self-efficacy: The exercise of control. New York: W. H. Freeman. Bruner, J. S. (1961). The process of education. Cambridge: Harvard University Press.
  • Baykul, Y. (1997). İlköğretimde matematik öğretimi (2. Baskı), Elit Yayınları, Ankara.
  • Bingölbali, E. (2010). Türev kavramına ilişkin öğrenme zorlukları ve kavramsal anlama için öneriler. Matematiksel Kavram Yanılgıları ve Çözüm Önerileri, Özmantar, M.F., Bingölbali, E., Akkoç, H. (Ed.). Pegem Akademi, Ankara, ss. 223-255.
  • Bingölbali, E. & Coşkun, M. (2016). İlişkilendirme becerisinin matematik öğretiminde kullanımının geliştirilmesi için kavramsal çerçeve önerisi. Eğitim ve Bilim, 41(183).
  • Borceux, F. (2014). An algebraic approach to geometry: Geometric trilogy II. Switzerland: Springer International Publishing.
  • Boyer, C. B., & Merzbach, U. C. (2011). A history of mathematics. John Wiley & Sons.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, K., E., Akgün, E., Ö., Karadeniz, Ş., & Demirci, F. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Can, C. (2014). Fonksiyonlar konusunun çoklu temsillerle öğretiminin öğrenci başarısına etkisinin incelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı Matematik Eğitimi Bilim Dalı, Balıkesir.
  • Cohen, J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences. Second Edition. Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers.
  • Coşkun, S. B. & Altun, S. (2012). İlköğretim 8. sınıf matematik dersinin disiplinler arası yaklaşım ilkelerine göre işlenmesinin öğrencilerin matematik başarısı üzerindeki etkisi. Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, 2(2), 91-122.
  • Coxford, A. F. (1995). The case for connections. In P. A. House and A.F. Coxford (Eds.), Connecting Mathematics Across the Curriculum, Reston, VI: National Council of Teachers of Mathematics, 3-12.
  • Çenberci, S. & Özgen, K. (2021). Matematik öğretmen adaylarının etkinlik tasarımında günlük yaşamla ilişkilendirmeyi yansıtma becerileri. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(1), 70-95. doi: 10.51460/baebd.838118
  • Doruk, B. & Umay, A. (2011). Matematiği günlük yaşama transfer etmede matematiksel modellemenin etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41, 124-135.
  • Eli, J. A. (2009). An exploratory mixed methods study of prospective middle grades teachers’ mathematical connections while completing ınvestiagtive tasks in geometry. PhD Thesis, University of Kentucky. 235 p.
  • Fraenkel, J. R., & Wallen, N. E. (2006). How to design and evaluate research in education. Order Department, McGraw Hill Publishing Co., Princeton Rd., Hightstown, NJ 08520.
  • Gainsburg, J. (2008). Real-world connections in secondary mathematics teaching. Journal of Mathematics Teacher Education, 11(3), 199-219.
  • Gravetter F. J. & Wallnau L. B. (2007). Statistics for the behavioral sciences (7th ed.). Belmont, CA: Wadsworth.
  • Hasemann, K. & Mansfield, H. (1995). Concept mapping in research on mathematical knowledge development: Background, methods, findings and conclusions. Educational Studies in Mathematics, 29(1), 45-72.
  • Hiebert, J. & Carpenter, T. P. (1992). Learning and teaching with understanding. Handbook of Research on Mathematics Teaching and Learning: A Project Of The National Council of Teachers of Mathematics, 65-97.
  • Hiebert, J., & Lefevre, P. (1986). Conceptual and procedural knowledge in mathematics: An introductory analyis. Conceptual and procedural knowledge; The case of mathematics, 1-23.
  • Kaplan, A., Duran, M., Doruk, M. & Öztürk, M. (2015). Gerçekçi matematik eğitimi destekli öğretimin matematik başarısına etkisi: Bir meta-analiz çalışması. Journal of Human Sciences, 12(2):187-206.
  • Karakoç, G. & Alacacı, C. (2015). Real world connections in high school mathematics curriculum and teaching. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 6(1), 31-46.
  • Karaman, İ., & Çil, O. (2021). Öğretmenlerin matematiksel ilişkilendirme öz yeterlik inançları ile matematik ve matematik öğretim kaygıları arasındaki ilişki. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 1042- 1072.
  • Karasar, N. (2022). Bilimsel araştırma yöntemleri (37. basım). s.114 Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Karataş, İ., & Güven, B. (2010). Ortaöğretim öğrencilerinin günlük yaşam problemlerini çözebilme becerilerinin belirlenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 201-218.
  • Kilmen, S. (2020). Eğitim Araştırmacıları İçin SPSS Uygulamalı İstatistik (3. Baskı). Anı yayıncılık.
  • Konyalıoğlu, A. C. (2003). Investigation of effectiveness of visualization approach on understanding of concepts in vector spaces at the university level. Unpublished Doctoral Dissertation. Atatürk University Graduate School of Natural and Applied Sciences, Department of Mathematics Education, Erzurum, Türkiye.
  • Koyunkaya, M. Y., Uğurel, I., & Taşdan, B. T. (2017). Öğretmen adaylarının matematiği günlük yaşam ile ilişkilendirme hakkındaki düşüncelerinin geliştirdikleri öğrenme etkinliklerine yansıması. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(1),177- 206.
  • Kurtuluş Kayan, A. (2019). Yüzdeler öğretiminde matematiksel modelleme etkinlikleri kullanımının öğrencilerin başarısı ve matematiği günlük hayatla ilişkilendirme becerisine etkisi. Trabzon Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü. Trabzon.
  • Lee, J. E. (2012). Prospective elementary teachers’ perceptions of real-life connections reflected in posing and evaluating story problems. Journal of Mathematics Teacher Education. 15(6),429-452.
  • Lockwood, E. (2011). Students connections among counting problems: An exploration using actor-oriented transfer. Educational Studies in Mathematics, 78(3), 307-322.
  • Ma, L. (1999). Knowing and teaching elementary mathematics: Teacher's understanding of fundamental mathematics in China and the United States. Lawrence Erlbaum Associates, Incorporated.
  • Marshall, S. P. (1995). Schemas in problem solving. New York: Cambridge University Press.
  • Mersin, N., & Akkaş, E. N. (2023). Matematik öğretmeni adaylarının oran-orantı konusuna yönelik problem kurma bağlamında matematiksel ilişkilendirme becerisi ile problem kurma ve ilişkilendirme öz-yeterliklerinin incelenmesi. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 12(1), 237-248.
  • Mhlolo, M. K., Schafer, M., & Venkat, H. (2012). The nature and quality of the mathematical connections teachers make. Pythagoras, 33(1), 1–9. https://doi.org/10.4102/pythagoras.v33i1.22
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2005). İlköğretim 1–5. Sınıf Programları Tanıtım El Kitabı. Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi. Ankara.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2009a). İlköğretim Matematik Dersi 1-5. Sınıflar Öğretim Programı. Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi. Ankara.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2009b). İlköğretim Matematik Dersi (6-8. Sınıflar) Öğretim Programı ve Kılavuzu. MEB Yayınevi. Ankara.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2013). Ortaokul Matematik Dersi (5, 6, 7 ve 8. Sınıflar) Öğretim Programı. Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi. Ankara.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2018). Matematik Dersi Öğretim Programı (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar), Ankara.
  • Mumcu, H. Y. (2018). Matematiksel ilişkilendirme becerisinin kuramsal boyutta incelenmesi: Türev kavramı örneği. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 9(2), 211-248.
  • Monroe, E. E. ve Mikovch, A. K. (1994). Making mathematical connection across the curriculum: Activities to help teachers begin. School Science and Mathematics, 94(7), 371-376.
  • National Council of Teachers of Mathematics (2000). Principles and standardsfor school mathematics. Reston, VI:National Council of Teachers of Mathematics.
  • Özgeldi, M., & Osmanoğlu, A. (2017). Connecting mathematics to real life: An investigation on how prospective secondary mathematics teachers build real life connections. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 8(3), 438-458.
  • Özgen, K. (2018). Lise öğrencilerinin matematiksel ilişkilendirmeye yönelik görüşlerinin incelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (45), 1-22.
  • Özgen, K. (2019). The skills of prospective teachers to design activities that connect mathematics to different disciplines, Inonu University Journal of the Faculty of Education, 20(1), 101-118.
  • Özgen, K., & Bindak, R. (2018). Matematiksel ilişkilendirme öz yeterlik ölçeğinin geliştirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(3), 913-924.
  • Özyıldırım Gümüş, F., & Umay, A. (2017). Problem çözme stratejileri öğretiminin ilköğretim matematik öğretmen adaylarının kavramsal/işlemsel çözüm tercihlerine ve problem çözme performansına etkisi. İlköğretim Online, 16(2), 746-764.
  • Pallant, J. (2007). SPSS Survival Manual. USA: Open University Press.
  • Pesen, C. (2006). Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına göre matematik öğretimi. Pegem A Yayıncılık.
  • Tabachnick, B.G., & Fidell, L.S. (2013). Using Multivariate Statistics. Pearson.
  • Umay, A. (2007). Eski arkadaşımız okul matematiğinin yeni yüzü. Aydan Web Tesisleri, Ankara.
  • Yenilmez, K. & Uysal, E. (2007). İlköğretim öğrencilerinin matematiksel kavram ve sembolleri günlük hayatla ilişkilendirme düzeyi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 89-98.
  • Yıldırım, Z., & Albayrak, M. (2016). Ortaokul öğrencilerinin farklı temsil biçimlerine göre doğrusal ilişki konusunu anlama düzeylerinin incelenmesi. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), 11-26.
  • Yıldız, C., & Karadeniz, M. (2017). Ortaöğretim matematik ve geometri derslerinin birleştirilmesine yönelik öğretmen görüşleri Giresun örneği. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 155-174.
  • Yorulmaz, A., & Çokçalışkan, H. (2017). Sınıf öğretmeni adaylarının matematiksel ilişkilendirmeye yönelik görüşleri. International Primary Education Research Journal, 1(1), 8-16.

Matematik Öğretiminde İlişkilendirmeyle İlgili Eğitimin Öğretmen Adaylarının Matematiksel İlişkilendirme Becerilerine Yönelik Öz Yeterlik Algılarına Etkisi

Yıl 2024, Cilt: 9 Sayı: 1, 41 - 51, 25.06.2024
https://doi.org/10.47479/ihead.1390088

Öz

Bu araştırmanın amacı matematiksel ilişkilendirmeye yönelik verilen eğitimin öğretmen adaylarının matematiksel ilişkilendirmeye yönelik öz yeterliklerine katkısını incelemektir. Araştırmanın katılımcılarını 2021-2022 eğitim-öğretim yılının bahar döneminde bir devlet üniversitesinde öğrenim görmekte olan 50 ortaokul matematik öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Katılımcıların belirlenmesinde uygun örnekleme yönteminden faydalanılmıştır. Bu araştırmada ön test ve son test uygulanması sebebiyle yarı deneysel desen kullanılmıştır. Matematik öğretmen adaylarının öz yeterlik düzeyleri matematiksel ilişkilendirme dersini almadan önce ölçülmüş daha sonra araştırmacılar tarafından altı haftalık matematiksel ilişkilendirme dersi eğitimi uygulanmıştır. Verilen eğitimin sonunda matematik öğretmen adaylarının matematiksel ilişkilendirme öz yeterlik düzeyleri tekrar ölçülmüştür. Veriler “Matematiksel İlişkilendirme Öz Yeterlik Ölçeği” kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmadan toplanan verilerin analizinde betimsel istatistikler ve bağımlı örneklem t testi kullanılmıştır. Matematiksel ilişkilendirmeye yönelik öz yeterlik ölçeğinin ön test uygulamasının analiz edilmesi ile elde edilen sonuçta öğretmen adaylarının öz yeterlikleri orta düzey olarak bulunurken, son test uygulamasının analizinde ise yüksek düzey bulunmuştur. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının öz yeterlik düzeyleri arasında son test lehine anlamlı bir fark bulunmuştur.

Kaynakça

  • Akkoyunlu, B., Orhan, F. & Umay A (2005) Bilgisayar öğretmenleri için “Bilgisayar öğretmenliği özyeterlik ölçeği” geliştirme çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (29), 1-8.
  • Altınok, A., Keşan, C. & Yılmaz, S. (2005). İlköğretim 7. sınıf tamsayılar konusunun günlük yaşamla ilişkilendirilmesi ve öğrenci üzerindeki etkisi, XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli.
  • Ardıç, F., Şengür, S. & Yenilmez, K. (2019). Kırsal bölgede öğrenim gören dördüncü sınıf öğrencilerinin geometrik kavramları günlük hayatla ilişkilendirme düzeyleri. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi, 4 (2), 22-37.
  • Bandura, A. (1994). Self-efficacy. In V. S. Ramachaudran (Ed.), Encyclopedia of human behavior (Vol. 4, pp. 71-81). New York: Academic Press. (Reprinted in H. Friedman [Ed.], Encyclopedia of mental health. San Diego: Academic Press, 1998).
  • Bandura, A. (1997). Self-efficacy: The exercise of control. New York: W. H. Freeman. Bruner, J. S. (1961). The process of education. Cambridge: Harvard University Press.
  • Baykul, Y. (1997). İlköğretimde matematik öğretimi (2. Baskı), Elit Yayınları, Ankara.
  • Bingölbali, E. (2010). Türev kavramına ilişkin öğrenme zorlukları ve kavramsal anlama için öneriler. Matematiksel Kavram Yanılgıları ve Çözüm Önerileri, Özmantar, M.F., Bingölbali, E., Akkoç, H. (Ed.). Pegem Akademi, Ankara, ss. 223-255.
  • Bingölbali, E. & Coşkun, M. (2016). İlişkilendirme becerisinin matematik öğretiminde kullanımının geliştirilmesi için kavramsal çerçeve önerisi. Eğitim ve Bilim, 41(183).
  • Borceux, F. (2014). An algebraic approach to geometry: Geometric trilogy II. Switzerland: Springer International Publishing.
  • Boyer, C. B., & Merzbach, U. C. (2011). A history of mathematics. John Wiley & Sons.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, K., E., Akgün, E., Ö., Karadeniz, Ş., & Demirci, F. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Can, C. (2014). Fonksiyonlar konusunun çoklu temsillerle öğretiminin öğrenci başarısına etkisinin incelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı Matematik Eğitimi Bilim Dalı, Balıkesir.
  • Cohen, J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences. Second Edition. Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers.
  • Coşkun, S. B. & Altun, S. (2012). İlköğretim 8. sınıf matematik dersinin disiplinler arası yaklaşım ilkelerine göre işlenmesinin öğrencilerin matematik başarısı üzerindeki etkisi. Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, 2(2), 91-122.
  • Coxford, A. F. (1995). The case for connections. In P. A. House and A.F. Coxford (Eds.), Connecting Mathematics Across the Curriculum, Reston, VI: National Council of Teachers of Mathematics, 3-12.
  • Çenberci, S. & Özgen, K. (2021). Matematik öğretmen adaylarının etkinlik tasarımında günlük yaşamla ilişkilendirmeyi yansıtma becerileri. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(1), 70-95. doi: 10.51460/baebd.838118
  • Doruk, B. & Umay, A. (2011). Matematiği günlük yaşama transfer etmede matematiksel modellemenin etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41, 124-135.
  • Eli, J. A. (2009). An exploratory mixed methods study of prospective middle grades teachers’ mathematical connections while completing ınvestiagtive tasks in geometry. PhD Thesis, University of Kentucky. 235 p.
  • Fraenkel, J. R., & Wallen, N. E. (2006). How to design and evaluate research in education. Order Department, McGraw Hill Publishing Co., Princeton Rd., Hightstown, NJ 08520.
  • Gainsburg, J. (2008). Real-world connections in secondary mathematics teaching. Journal of Mathematics Teacher Education, 11(3), 199-219.
  • Gravetter F. J. & Wallnau L. B. (2007). Statistics for the behavioral sciences (7th ed.). Belmont, CA: Wadsworth.
  • Hasemann, K. & Mansfield, H. (1995). Concept mapping in research on mathematical knowledge development: Background, methods, findings and conclusions. Educational Studies in Mathematics, 29(1), 45-72.
  • Hiebert, J. & Carpenter, T. P. (1992). Learning and teaching with understanding. Handbook of Research on Mathematics Teaching and Learning: A Project Of The National Council of Teachers of Mathematics, 65-97.
  • Hiebert, J., & Lefevre, P. (1986). Conceptual and procedural knowledge in mathematics: An introductory analyis. Conceptual and procedural knowledge; The case of mathematics, 1-23.
  • Kaplan, A., Duran, M., Doruk, M. & Öztürk, M. (2015). Gerçekçi matematik eğitimi destekli öğretimin matematik başarısına etkisi: Bir meta-analiz çalışması. Journal of Human Sciences, 12(2):187-206.
  • Karakoç, G. & Alacacı, C. (2015). Real world connections in high school mathematics curriculum and teaching. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 6(1), 31-46.
  • Karaman, İ., & Çil, O. (2021). Öğretmenlerin matematiksel ilişkilendirme öz yeterlik inançları ile matematik ve matematik öğretim kaygıları arasındaki ilişki. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 1042- 1072.
  • Karasar, N. (2022). Bilimsel araştırma yöntemleri (37. basım). s.114 Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Karataş, İ., & Güven, B. (2010). Ortaöğretim öğrencilerinin günlük yaşam problemlerini çözebilme becerilerinin belirlenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 201-218.
  • Kilmen, S. (2020). Eğitim Araştırmacıları İçin SPSS Uygulamalı İstatistik (3. Baskı). Anı yayıncılık.
  • Konyalıoğlu, A. C. (2003). Investigation of effectiveness of visualization approach on understanding of concepts in vector spaces at the university level. Unpublished Doctoral Dissertation. Atatürk University Graduate School of Natural and Applied Sciences, Department of Mathematics Education, Erzurum, Türkiye.
  • Koyunkaya, M. Y., Uğurel, I., & Taşdan, B. T. (2017). Öğretmen adaylarının matematiği günlük yaşam ile ilişkilendirme hakkındaki düşüncelerinin geliştirdikleri öğrenme etkinliklerine yansıması. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(1),177- 206.
  • Kurtuluş Kayan, A. (2019). Yüzdeler öğretiminde matematiksel modelleme etkinlikleri kullanımının öğrencilerin başarısı ve matematiği günlük hayatla ilişkilendirme becerisine etkisi. Trabzon Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü. Trabzon.
  • Lee, J. E. (2012). Prospective elementary teachers’ perceptions of real-life connections reflected in posing and evaluating story problems. Journal of Mathematics Teacher Education. 15(6),429-452.
  • Lockwood, E. (2011). Students connections among counting problems: An exploration using actor-oriented transfer. Educational Studies in Mathematics, 78(3), 307-322.
  • Ma, L. (1999). Knowing and teaching elementary mathematics: Teacher's understanding of fundamental mathematics in China and the United States. Lawrence Erlbaum Associates, Incorporated.
  • Marshall, S. P. (1995). Schemas in problem solving. New York: Cambridge University Press.
  • Mersin, N., & Akkaş, E. N. (2023). Matematik öğretmeni adaylarının oran-orantı konusuna yönelik problem kurma bağlamında matematiksel ilişkilendirme becerisi ile problem kurma ve ilişkilendirme öz-yeterliklerinin incelenmesi. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 12(1), 237-248.
  • Mhlolo, M. K., Schafer, M., & Venkat, H. (2012). The nature and quality of the mathematical connections teachers make. Pythagoras, 33(1), 1–9. https://doi.org/10.4102/pythagoras.v33i1.22
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2005). İlköğretim 1–5. Sınıf Programları Tanıtım El Kitabı. Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi. Ankara.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2009a). İlköğretim Matematik Dersi 1-5. Sınıflar Öğretim Programı. Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi. Ankara.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2009b). İlköğretim Matematik Dersi (6-8. Sınıflar) Öğretim Programı ve Kılavuzu. MEB Yayınevi. Ankara.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2013). Ortaokul Matematik Dersi (5, 6, 7 ve 8. Sınıflar) Öğretim Programı. Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi. Ankara.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2018). Matematik Dersi Öğretim Programı (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar), Ankara.
  • Mumcu, H. Y. (2018). Matematiksel ilişkilendirme becerisinin kuramsal boyutta incelenmesi: Türev kavramı örneği. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 9(2), 211-248.
  • Monroe, E. E. ve Mikovch, A. K. (1994). Making mathematical connection across the curriculum: Activities to help teachers begin. School Science and Mathematics, 94(7), 371-376.
  • National Council of Teachers of Mathematics (2000). Principles and standardsfor school mathematics. Reston, VI:National Council of Teachers of Mathematics.
  • Özgeldi, M., & Osmanoğlu, A. (2017). Connecting mathematics to real life: An investigation on how prospective secondary mathematics teachers build real life connections. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 8(3), 438-458.
  • Özgen, K. (2018). Lise öğrencilerinin matematiksel ilişkilendirmeye yönelik görüşlerinin incelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (45), 1-22.
  • Özgen, K. (2019). The skills of prospective teachers to design activities that connect mathematics to different disciplines, Inonu University Journal of the Faculty of Education, 20(1), 101-118.
  • Özgen, K., & Bindak, R. (2018). Matematiksel ilişkilendirme öz yeterlik ölçeğinin geliştirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(3), 913-924.
  • Özyıldırım Gümüş, F., & Umay, A. (2017). Problem çözme stratejileri öğretiminin ilköğretim matematik öğretmen adaylarının kavramsal/işlemsel çözüm tercihlerine ve problem çözme performansına etkisi. İlköğretim Online, 16(2), 746-764.
  • Pallant, J. (2007). SPSS Survival Manual. USA: Open University Press.
  • Pesen, C. (2006). Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına göre matematik öğretimi. Pegem A Yayıncılık.
  • Tabachnick, B.G., & Fidell, L.S. (2013). Using Multivariate Statistics. Pearson.
  • Umay, A. (2007). Eski arkadaşımız okul matematiğinin yeni yüzü. Aydan Web Tesisleri, Ankara.
  • Yenilmez, K. & Uysal, E. (2007). İlköğretim öğrencilerinin matematiksel kavram ve sembolleri günlük hayatla ilişkilendirme düzeyi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 89-98.
  • Yıldırım, Z., & Albayrak, M. (2016). Ortaokul öğrencilerinin farklı temsil biçimlerine göre doğrusal ilişki konusunu anlama düzeylerinin incelenmesi. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), 11-26.
  • Yıldız, C., & Karadeniz, M. (2017). Ortaöğretim matematik ve geometri derslerinin birleştirilmesine yönelik öğretmen görüşleri Giresun örneği. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 155-174.
  • Yorulmaz, A., & Çokçalışkan, H. (2017). Sınıf öğretmeni adaylarının matematiksel ilişkilendirmeye yönelik görüşleri. International Primary Education Research Journal, 1(1), 8-16.
Toplam 60 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Matematik Eğitimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zülal Sezgin Kalelioğlu 0000-0002-4716-9116

Mutlu Pişkin Tunç 0000-0002-6703-1325

Erken Görünüm Tarihi 18 Haziran 2024
Yayımlanma Tarihi 25 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 13 Kasım 2023
Kabul Tarihi 16 Nisan 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Sezgin Kalelioğlu, Z., & Pişkin Tunç, M. (2024). Matematik Öğretiminde İlişkilendirmeyle İlgili Eğitimin Öğretmen Adaylarının Matematiksel İlişkilendirme Becerilerine Yönelik Öz Yeterlik Algılarına Etkisi. Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi, 9(1), 41-51. https://doi.org/10.47479/ihead.1390088
Değerli Meslektaşlarımız,
IHEAD'ın son sayısının (Cilt 9-Sayı 1) yayımlandığını bildirmekten mutluluk duymaktayız. Sayının yayımlanmasında emeği geçen editör kurulu üyelerine, hakemlere ve yazarlara değerli katkılarından dolayı özel teşekkürlerimizi sunarız. Ayrıca, IHEAD'ın gelecek sayısını (Cilt 9-Sayı 2) Aralık 2024 itibariyle yayımlamayı planlamaktayız. Ocak 2024 itibariyle dergimize Türkçe makalelerin yanı sıra İngilizce makaleler de kabul etmekteyiz. Eğitimle ile ilgili makalelerinizi değerlendirmekten büyük bir memnuniyet duyacağımızı bildirir katkılarınız için şimdiden teşekkür ederiz.
Editör Kurulu
Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi (IHEAD) by Aksaray Üniversitesi Eğitim Fakültesi içeriği CC BY-NC-SA 4.0. lisansına sahiptir.
by-nc-sa.svg

Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi (IHEAD) dünyada araştırmacılar, yayıncılar ve bilim insanları tarafından en fazla kullanılan benzerlik yazılımlarından birisi olan iThenticate'i kullanmaktadır.

ithenticate-badge-rec-reverse.jpg


Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi (IHEAD) açık erişimli bir dergidir.
Open-Access-logo.png