Dr. Yıldırım, Eğitim Bilimleri alanında Eğitim Yönetimi bilim dalında doktora derecesi aldı. Halen Aksaray Üniversitesi Eğitim Fakültesinde Profesör olarak görev yapmaktadır. Eğitim kalitesi, öğretmen eğitimi, mesleki iyi oluş ve eğitim liderliği araştırma ilgi alanları arasındadır.
Erkan Yüce, Aksaray Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde Doçenttir. 2018 yılında Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü'nden İngiliz Dili Öğretimi alanında doktora derecesi aldı. Yabancı dil öğretimi, CEFR, müfredat ve öğretim, dil öğretim programı değerlendirmesi, içerik temelli dil öğretimi, eğitim psikolojisi ve akademik yazma ilgi alanları arasındadır.
Mücahit Öztürk lisansüstü eğitimini ve doçentligini bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi alanında almıştır. Uzaktan öğretim, çevrimiçi öğrenme, harmanlanmış öğrenme, ters yüz öğrenme, oz-duzenleyici öğrenme ve programlama öğretimi uzmanlık alanlarıdır. Üretken yapay zeka, teknoloji bağımlılığı, çevrimiçi değerlendirme çalışma alanlaridir.
Melek ATABAY, lisans öğrenimini 2013 yılında Ankara Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümünde tamamlamıştır. Yüksek lisans eğitimini Karadeniz Teknik Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümünde tamamlayan araştırmacı, doktora öğrenimini ise Trabzon Üniversitesi BÖTE anabilim dalında tamamlamıştır. Trabzon Üniversitesinde araştırmacı ve akademisyen olarak çalışmalarını yürütmekte olan yazarın öncelikli ilgi alanları; öğretim teknolojileri, eğitimde teknoloji entegrasyonu, uzaktan eğitim, çevrimiçi öğrenme ortamlarının tasarımı, öğrenme analitikleri ve üretken yapay zekadır.
M. Emir Rüzgar, Aksaray Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde görev yapmaktadır.. Uzmanlık alanları arasında program kuramı ve sinema filmlerinin eğitim ortamlarında kullanımı yer almaktadır. Doktora derecesini Amerika Birleşik Devletleri'nde University of Illinois at Urbana-Champaign'den, Program Geliştirme ve Öğretim alanında almıştır.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi İlköğretim Fen Bilgisi Öğretmenliği bölümünden 2009 yılında
mezun olan Ece KOÇER, aynı yıl Orta Doğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim
Programları ve Öğretim Bilim Dalı’nda bütünleşik doktora programına ve Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı’nda Araştırma Görevlisi olarak çalışmaya başlamıştır. Doktora sürecinde Erasmus Değişim Programı kapsamında Viyana Üniversitesi’nde de bulunan Dr. KOÇER, Doktora tezini uluslararası eğitim programları üzerine yazmıştır. Halen Ankara Üniversitesi'nde çalışmakta olan Koçer, karşılaştırmalı eğitim, uluslararası eğitim, fen eğitimi, eğitim programları ve öğretim alanlarında çalışmalarını sürdürmektedir.
Dr. Yıldırım, Eğitim Bilimleri alanında Eğitim Yönetimi bilim dalında doktora derecesi aldı. Halen Aksaray Üniversitesi Eğitim Fakültesinde Profesör olarak görev yapmaktadır. Eğitim kalitesi, öğretmen eğitimi, mesleki iyi oluş ve eğitim liderliği araştırma ilgi alanları arasındadır.
Dr. Melike Günbey, Türkiye Giresun Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde Eğitim Yönetimi alanında doktor öğretim üyesidir. Yükseköğretim çalışmaları konusunda uzmanlaşmıştır. Ankara Üniversitesi'nden Eğitim Yönetimi alanında doktora derecesi almıştır ve araştırmaları sırasında doktora eğitiminde akademik kimlik inşasına odaklanmıştır. Araştırma ilgi alanları arasında yükseköğretim, akademik kimlik, kapsayıcı eğitim ve erken kariyer dönemi araştırmacıları yer almaktadır.
Doç Dr. Hülya ERTAŞ KILIÇ, lisans ve lisansüstü eğitimlerini Hacettepe Üniversitesi’nde Fizik Eğitimi alanında tamamlamıştır. Aksaray üniversitesi Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü’nde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Okul dışı öğrenme, eleştirel düşünme, bilimsel süreç becerileri, problem çözme becerisi ve fizik eğitiminin güncel konuları üzerinde çalışmaları bulunmaktadır.
Lisans eğitimini ODTÜ Fen Bilgisi Öğretmenliği Bölümünde aldıktan sonra aynı üniversitenin İlköğretim Bölümünde bütünleşik doktora programını tamamlamıştır. 2012-2013 yılları arasında Amerika Birleşik Devletlerinde, University of Missouri’de misafir araştırmacı statüsüyle bulunup burada doktora tezi üzerine çalışmalarını devam ettirmiştir. ODTÜ İlköğretim Bölümünde dört yıl boyunca araştırma görevlisi olarak çalıştıktan sonra 2014-2020 yılları arasında Artvin Çoruh Üniversitesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümünde Doktor Öğretim Üyesi olarak görev yapmıştır. 2020 yılından beri de aynı bölümde Doçent Doktor olarak görevine devam etmektedir. Araştırma alanları arasında PISA verisinin analizi, öğretmen eğitimi, öğretmen inançları, bilim tarihi eğitimi ve fen okuryazarlığı yer almaktadır.
Prof. Dr. Mustafa BAHŞİ, 2001 yılında Matematik Öğretmenliği alanında lisans, 2004 yılında yüksek lisans ve 2010 yılında doktora eğitimlerini Matematik(Cebir ve Sayılar Teorisi) alanında Selçuk Üniversitesinde tamamlamıştır. 2011 yılından beri Aksaray Üniversitesi Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalında Öğretim Üyesi olarak görev yapmaktadır. Cebir ve Sayılar Teorisi alanında uzmanlaşmıştır.
Doç. Dr. Gülfem Sarpkaya Aktaş, matematik eğitimi ve öğretmen yetiştirme alanlarında uzmanlaşmış bir akademisyendir. Lisansüstü eğitimini Gazi Üniversitesi’nde tamamlamış, 2011 yılında doktora derecesini almıştır. Akademik kariyerine Aksaray Üniversitesi’nde başlamış, daha sonra Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde görev yapmaya başlamıştır. İlköğretim matematik eğitimi, matematiksel görevlerin bilişsel istem düzeyleri, yapılandırmacı öğrenme yaklaşımları ve somut materyallerle öğretim gibi konular üzerine çok sayıda çalışması bulunmaktadır. Ulusal ve uluslararası dergilerde yayımlanmış makaleleri, kitapları ve bilimsel projeleri ile alana önemli katkılarda bulunan Sarpkaya Aktaş, aynı zamanda birçok yüksek lisans ve doktora tezine de danışmanlık yapmaktadır. Akademik yayınlarının yanı sıra yapay zekâ destekli öğretim tasarımları ve bilişsel beceri gelişimi üzerine de çalışmalar yürütmektedir.
Lisans ve lisansüstü derecelerini İnönü Üniversitesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalı’nda tamamladı. 2005 yılında aynı birimde araştırma görevlisi oldu. YÖK bursuyla ABD Tennessee State Üniversitesi’nde doktora sonrası araştırmalarını gerçekleştirdi. Bu süreçte Çoksesli Türk Müziği ile ilgili tanıtımlar gerçekleştirerek, konferans ve konserler verdi. J. Haydn’ın gösterişli oratoryosu Die Shöpfung’un korist seçmelerini Türkiye’den “alto korist” olarak kazanarak Ohio’da Cleveland Senfoni Orkestrası eşliğinde gerçekleştirilen konserde korist olarak sahne aldı. Başta Grammy ödüllü orkestra şefi John Nelson olmak üzere çok sayıda koro şefinin ustalık sınıflarına aktif şef olarak katıldı. Popüler koro müziğinde birçok eserin Türkiye’de ilk seslendirilişlerini gerçekleştirdi. 2013 yılında Aksaray Üniversitesi Eğitim Fakütesi’ne doktor öğretim üyesi olarak atandı ve 2022 yılında da doçent ünvanı aldı. Uzmanlık alanları genel müzik eğitimi, koro eğitimi, ses eğitimi, piyano eğitimi ve müzik kültürüdür.
ÖZGEÇMİŞ
Doç. Dr. Mehmet Şahin AKINCI
“Müzik Eğitimi, Ses Eğitimi, Koro Eğitimi, Koro Yönetimi, Özel Gereksinimli Öğrencilerin Müzik Eğitimi”
1983 yılında Isparta’da doğdu. Müzik eğitimine 1997 yılında girdiği Isparta Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi’ nde başladı. Lise eğitimi boyunca okul içi ve dışındaki çeşitli konserlerde piyano ve ud çalgıları alanlarında solist ve eşlikçi olarak görevler aldı.
2001 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı’ nda ses eğitimi-şan bölümü öğrencisi olarak lisans eğitimine başladı. Lisans eğitimi süresince Prof. Memduh ÖZDEMİR’ in işitme-armoni, Prof. Dr. Nergiz ŞAKİRZADE SARI’ nın piyano, Dr. Tülay EKİCİ ve Doç. Gülcihan ÖZKAN’ ın şan öğrencisi oldu. Lisans eğitimi boyunca bölüm içinde ve dışında düzenlenen şan ve piyano konserlerinde solist ve eşlikçi olarak görevler aldı. Lisans 3. ve 4. sınıfta bireysel piyano ve şan resitalleri verdi. Üniversitedeki eğitimi dışında İzmir TRT Gençlik Korosu’nda, İzmir Devlet Opera-Balesi Oda Korosu’nda ve İz-Sanat oda Korosu’nda korist eğitimleri alarak bu koroların konserlerinde korist oldu. Ayrıca lisans eğitimi boyunca İzmir Devlet Opera ve Balesi solist ve korist sanatçılarından şan dersleri aldı. 2005 yılında lisans bölüm birincisi olarak mezun oldu. Lisans mezuniyetinden hemen sonra Özel Maria Rita Epik Müzik Okulu’nda Piyano Öğretmeni olarak çalışmaya başladı. 2006 Şubat ayında ise MEB’ na kadrolu müzik öğretmeni olarak atandı ve çalışmaya devam etti.
Askerlik görevini tamamladıktan sonra müzik öğretmenliği görevi devam ederken 2009 yılında Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde ses eğitimi-şan bölümü öğrencisi olarak yüksek lisans eğitimine başladı. Yüksek lisans eğitimi sırasında ayrıca tez danışmanı olan Prof. Dr. Nurdan KIZILDELİ SALIK’ tan şan dersleri ve Prof. Dr. H. Seval KÖSE’den koro eğitimi alanında çeşitli dersler ve Prof. Dr. Sibel KARAKELLE’den müzik pedagojisi alanında dersler aldı. 2009-2010 ve 2010-2011 Eğitim Öğretim yıllarında aynı bölümde lisans seviyesinde öğretim elemanı olarak Bireysel Ses Eğitimi, Anadal Şan eğitimi ve Koro dersleri verdi. Yüksek lisans eğitimi boyunca şan resitalleri verdi ve düzenlenen konserlerde piyano eşlikçisi olarak görevler aldı. 2011 yılında yüksek lisans eğitiminden mezun oldu. Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği birikimi ve eğitiminden dolayı çeşitli belediye kültür sanat topluluklarında solist ve enstrumanist olarak görevler aldı.
2009-2012 yılları arasında Isparta Gençlik Merkezi Çocuk Korosu’ nun ve Burdur Belediyesi Çocuk Korosu’ nun şefliğini ve eğitimciliğini yapmıştır. 2012-2019 yıllarında Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitim Anabilim Dalı’ nda Ses Eğitimi ve Koro alanlarında Öğretim Görevlisi olarak çalışmıştır. Kendi özel topluluğu olan BAİBÜ Çoksesli Koro Topluluğu Danışmanlığını ve çalıştırıcılığını sürdürmüştür. Çoksesli Koro çalışmalarının ürünlerini yurt içinde ve yurt dışında çeşitli festivallerde sunmuştur. 2013 Yılında aynı üniversitenin Eğitim bilimleri Enstitüsünde Doktora Programı öğrencisi olarak eğitimine başlamıştır ve 2017 Eylül ayında mezun olarak doktor ünvanını almıştır. Doktora eğitiminde Marmara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Tülin MALKOÇ’ tan şan dersleri almıştır ve düzenli olarak şan konserleri vermeye devam etmektedir (Konser kayıtları Şahin AKINCI youtube sayfasında mevcuttur). 2019 Nisan ayından itibaren Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Devlet Konservatuarı Sahne Sanatları Bölümü Opera Anasanat Dalı’nda Dr. Öğretim Üyesi olarak çalışmaya başlamıştır ve 2020-2023 yıllarında 3 yıl aynı bölümde anasanat dalı başkanlığı görevini üstlenmiştir. 2023 yılı Şubat ayında Doçent ünvanını almıştır ve aynı kurumda öğretim üyesi olarak çalışmaya devam etmektedir.
17 yıllık meslek hayatı boyunca okul öncesi 4 yaştan itibaren lisans son sınıf seviyesi de dahil olmak üzere tüm öğrencilerle çalışma deneyimine sahiptir. Bir müzik eğitimcisinin olabildiğince geniş yelpazede eğitimcilik yapması gerekliliğine olan inancından dolayı uzmanlık alanı olan Klasik Batı Müziği şan-ses-koro-opera eğitimi dışında piyano eğitimi, uluslararası önemli müzik eğitimi yöntemleri olan Kodaly ve Orff-Schulwerk müzik eğitimine oldukça fazla önem vermiştir. Sertifikalı eğitimler ve kurslara devam ederek müziksel anlamda gelişimini sürdürmektedir. Bunların dışında Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği alanlarında da çalgılar çalabilmekte, çalıştırıcılık ve çalışmalar yapabilme deneyimine sahiptir. Haziran 2018 de öğrenci koçluğu eğitimini tamamlamış ve öğrenci koçluğu sertifikasını, Şubat 2019 da Anadolu Üniversitesi Türk Müziği E Sertifika Programını Tamamlamış Sertifikasını almıştır.
ÇALIŞMA TECRÜBESİ: *Özel Maria Rita Epik Müzik Okulunda bir eğitim dönemi(Piyano
Öğretmeni)
* 6.5 yıl Milli Eğitim Bakanlığında Müzik Öğretmeni
* 2 yıl Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Öğretmenliği Bölümü’ nde Öğretim Elemanı (Müzik öğretmenliği ile eş zamanda) * Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar
Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalında Öğretim Görevlisi *Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Opera Anasanat Dalı (2020-2023). * Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi Okul Öncesi ve Sınıf Öğretmenliği Bölümü.
Aksaray Üniversitesi'nde 2009-2011 yılları arasında öğretim görevlisi, 2011-2017 yılları arasında yardımcı doçent, 2017-2023 yılları arasında doçent (Doçent) ve 2023 yılından itibaren profesör (Prof. Dr.) olarak görev yapmaktayım. Çeşitli akademik dergilerde ve kitaplarda İngilizce ve Türkçe olarak yayınlanmış çok sayıda çalışma ve makaleye imza attım. Öncelikli araştırma ilgi alanlarım arasında çocuk ve aile çalışmaları, çocuk çizimleri, çocuk-çevre ve sosyal beceri geliştirme yer almaktadır. Çalışmalarım teknoloji ve eğitim, alternatif eğitim yöntemleri, hizmet içi eğitim ve yetişkinlere yönelik seminerler üzerine yoğunlaşmaktadır.
2005 yılında Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği Programı’ndan mezun olmuş, aynı yıl Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Okul Öncesi Eğitimi Programı’nda yüksek lisans eğitimine başlamıştır. 2008 yılında yüksek lisansını, 2013 yılında ise aynı enstitüde doktora eğitimini tamamlamıştır. 2006–2013 yılları arasında Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi Çocuk Gelişimi Eğitimi Bölümü'nde araştırma görevlisi olarak görev yapmıştır. 2014 yılında Karadeniz Teknik Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğretim üyesi olarak göreve başlamış, bu görevini 2021 yılına kadar sürdürmüştür. 2021 yılından itibaren İstanbul Medeniyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır.
Erken çocukluk döneminde bilim eğitimi, oyun ve öğretmen eğitimi konularında çeşitli akademik yayınları bulunmaktadır.
Doç. Dr. Gülistan YALÇIN, 2010 yılında Gazi Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü Görme Engellilerin Eğitimi Anabilim Dalından mezun olmuştur. 2015 yılında Görme Engellilerin Eğitimi Anabilim Dalında yüksek lisansını tamamlamış, 2020 yılında Gazi Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü’nde doktora eğitimini tamamlamıştır. Yalçın, 2013-2015 yılları arasında Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü’nde araştırma görevlisi olarak görev yapmış, 2016 yılında Aksaray Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü Görme Engellilerin Eğitimi Ana Bilim Dalı’nda göreve başlamıştır. Yalçın, 2023 yılında görme engelliler eğitimi alanında doçent unvanını almıştır. Çalışma alanları; görme yetersizliği, görme yetersizliği olan öğrenciler için dinleme ve okuma becerileri, görme yetersizliği olan öğrencilere çalışma becerilerinin öğretimi ve Genişletilmiş Çekirdek Müfredat alanlarıdır.
Doç. Dr. Cem ASLAN, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü'nde Görme Engelliler Eğitimi Anabilim Dalı'nda görev yapmaktadır. Lisans, Yüksek Lisans ve Doktorasını Gazi Üniversitesi Görme Engelliler Eğitimi Alanında tamamlamıştır. 2011 yılında Atatürk Üniversitesi'nde göreve başlayan Aslan, 2013 yılından beri Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü Görme Engelliler Eğitimi Anabilim Dalı’nda görev yapmaktadır. Görme Engelliler Eğitimi alanında işlevsel görme, yardımcı/destekleyici teknoloji, yazma/yazılı ifade ve görme engellilerin eğitimi alanlarında çalışmaktadır.
Dr. Morsünbül, Eğitim Psikolojisi dalında doktora derecesi aldı. Halen Aksaray Üniversitesi Eğitim Fakültesinde Profesör olarak görev yapmaktadır. Kimlik, kişilik gelişimi, gelişimsel psikopatoloji ve yetişkinliğe geçiş araştırma ilgi alanları arasındadır.
Dr. Mustafa ELMAS, 2005 yılında Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümünden mezun olmuştur. 2010 yılında Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Resim Anabilim Dalında yüksek lisans eğitimini tamamlamış; aynı yıl, Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümünde araştırma görevlisi olarak çalışmaya başlamıştır.
2014–2015 yılları arasında TÜBİTAK bursuyla Fransa’nın Aix-Marseille Üniversitesi’nde doktora çalışmalarını sürdürmüştür. 2024 yılında Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Resim Anabilim Dalında doktora programını tamamlamıştır.
Sanatçı, Ankara ve İstanbul’daki Gallery Artist’te iki kişisel sergi açmış; yaklaşık kırk ulusal ve uluslararası çalıştay, sempozyum, yarışmalı ve karma sergiye katılmıştır. Eserleri, özel ve kamu kurumlarının koleksiyonlarında yer almakta; çeşitli yarışmalardan yedi ödül almıştır.
Dr. TÜRKER BİBER, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Matematik Eğitimi bilim dalından doktora derecesi almıştır. Matematik öğretimi, matematiksel modelleme, matematik öğretiminde teknoloji kullanımı, matematiksel öğrenme güçlükleri ve yaratıcı drama ilgi alanları arasındadır.
Dr. Menşure ALKIŞ KÜÇÜKAYDIN lisans eğitimini Gazi Üniversitesi, yüksek lisans eğitimini Gaziosmanpaşa Üniversitesi ve doktora eğitimini Amasya Üniversitesinde tamamlamıştır. Dr. ALKIŞ KÜÇÜKAYDIN Necmettin Erbakan Üniversitesinde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Dr. ALKIŞ KÜÇÜKAYDIN’ın çalışma alanları sınıf öğretmeni ve öğretmen adaylarının mesleki gelişimleri, bilim ve sözde bilim, bilim kimliği, bilim imajı, bilimsel muhakeme ve fen eğitiminde teknoloji kullanımını içermektedir.
Akademik uzmanlık alanım, sosyal bilgiler eğitimi bağlamında kapsayıcı eğitim, vatandaşlık eğitimi, mülteci ve sığınmacı öğrencilerin eğitimi ile kültürel uyum süreçlerine odaklanmaktadır. Bu çerçevede, hem ulusal hem de uluslararası düzeyde çeşitli projelerde görev aldım, çok sayıda makale ve kitap bölümü yayımladım. Özellikle eğitimde eşitlik, kültürel çeşitlilik ve toplumsal katılım konularında derinleşen çalışmalarım, pedagojik uygulamaları sosyal adalet perspektifiyle ele almaktadır. Ayrıca dijital araçlar ve yapay zeka destekli öğretim yöntemleri üzerine de araştırmalar yürütmekteyim.
1987 yılında Kütahya/Simav’da doğdu. Osmanbey İlköğretim Okulu ve Simav Cumhuriyet Lisesi’nde eğitimini tamamladı. 2010 yılında Selçuk Üniversitesi Tarih Öğretmenliği bölümünden mezun oldu. 2014 yılında “Türkiye’de Milli Tarih Anlayışı ve Öğretimi” başlıklı teziyle yüksek lisansını, 2018 yılında ise “II. Abdülhamid Döneminde Bursa’da Eğitim-Öğretim Faaliyetleri” başlıklı teziyle doktorasını tamamladı. 2022 yılında Tarih Eğitimi alanında Doçent unvanını aldı. 2012-2018 yılları arasında Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Tarih Öğretmenliği Anabilim Dalında Araştırma Görevlisi olarak çalıştı. 2020 yılından bu yana aynı anabilim dalında öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Lisans eğitiminde; Tarihe Giriş, Tarih Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımları, Eğitim Tarihi, Okul Dışı Öğrenme Ortamları derslerini; Lisansüstü eğitimde ise Türk Eğitim Tarihi ve Tarih Öğretiminde Yerel ve Sözlü Tarih Yaklaşımları derslerini vermektedir. Tarih Eğitimi, Türk Eğitim Tarihi ve Cumhuriyet Tarihi alanlarında çalışmalarını sürdüren Vurgun’un çalışma alanlarıyla ilgili çeşitli kitap, kitap bölümü, makale ve bildirisi bulunmaktadır. Ahmet Vurgun, 2022 yılında Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Atatürk Araştırma Merkezi Haberleşme Üyeliğine seçilmiştir.
Gazi Üniversitesi Türkçe Eğitimi Anabilim Dalında doktorasını yapmıştır.
Lisans eğitimini Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği programında, yüksek lisansını Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Türkçe Eğitimi alanında ve doktora eğitimini Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Türkçe Eğitimi alanında tamamladı. 2006-2016 yıllarında Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı kurumlarda öğretmen ve idareci olarak görev yaptı. 2016-2021 yıllarında Tunus Üniversitesi 9 Nisan İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesinde Türkçe okutmanı olarak görev yaptı. 2021 yılında Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Türkçe Eğitimi Anabilim Dalında doktor öğretim üyesi olarak, 2025 yılında doçent doktor olarak görev yapmaktadır.
Aksaray Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği Bölümü'nde Doçent Doktor olarak görev yapmaktadır. Yüksek lisans ve doktora derecelerini Gazi Üniversitesi'nden almıştır. Akademik geçmişi ağırlıklı olarak İngiliz Dili Eğitimi alanındadır. Çeşitli uluslararası akademik dergilerde hakemlik yapmaktadır. Teknoloji meraklısı, araştırmacı ve uluslararası konferans sunucusudur. Uzmanlık alanları arasında kültürlerarası iletişim, dil öğretmenlerinin eğitimi, dil pedagojisinde BİT uygulamaları ve dil değerlendirmesi yer almaktadır. Araştırma alanlarıyla ilgili çok sayıda kitap bölümü ve makale yayınlamıştır.
Ali Karakas is an Associate Professor of Applied Linguistics at Mehmet Akif Ersoy University, Turkey. His research primarily focuses on EMI, Global Englishes and language teacher education. His work has been published in journals including Asian Englishes, Linguistics and Education, System, RELC Journal and Ibérica. He has co-edited two volumes: English as the Medium of Instruction in Turkish Higher Education: Policy, Practice and Progress (2022) and Teacher Professional Development Programs in EMI Settings: International Perspectives (2025).
Dr. Barış ERİÇOK
Aysel Eyerci, Atatürk Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu'nda İngilizce Öğretim Görevlisi olarak çalışmaktadır. İngilizce, İş İngilizcesi, Diplomatik İngilizce, ESP ve Uygulamalı Dilbilim gibi çeşitli dersler vermiştir. Dr. Eyerci, Atatürk Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı bölümünden doktora derecesi almıştır. Araştırma ilgi alanları İngilizce Dil Öğretimi, TESOL, Eğitim Araştırması, ESL Yazımı, Akademik Yazmadır. Bazı Uluslararası Konferanslarda düzenleme komitesi üyesi ve tercüman olarak yer almıştır. ELT üzerine makaleler yayınlamış ve sunmuştur.
Lisans eğitimini Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği programında tamamlayan Emel KULAKSIZ, aynı üniversitede İngiliz Dili Eğitimi alanında yüksek lisans yapmıştır. Doktora derecesini Hacettepe Üniversitesi İngiliz Dili Eğitimi programından almıştır. Akademik kariyeri boyunca Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi, Gazi Üniversitesi ve İzmir Demokrasi Üniversitesi gibi çeşitli yükseköğretim kurumlarında İngilizce eğitimiyle ilgili dersler vermiştir. Yabancı dil eğitimi alanında çeşitli akademik çalışmaları bulunan Emel KULAKSIZ, halen Milli Savunma Üniversitesi Yabancı Diller Bölümü’nde görev yapmaktadır.
İngiliz Dili Eğitimi alanında doktora derecesine sahip olan deneyimli bir öğretmendir. Uluslararası Ziyaretçi Liderliği Programı ile 'İlk ve Orta Dereceli Okullarda İngilizce Öğretimi' başlıklı bir proje ile 2016’da ABD'de bulunmuştur. Ayrıca, Fulbright TEA bursuyla 24 Ocak-14 Mart 2024 tarihleri arasında Georgia State Universitesi’nde bursiyer olarak bulunmuştur. MEB’in EBA platformlarında halihazırda yayınlanan İngilizce derslerinde, içerik geliştirme ekip üyesi olarak bulunmuş ve TRT EBA TV’de ekran yüzü olarak görev almıştır. “Stream it Up!” projesinde proje uzmanı ve yabancı dil eğitimcisi olarak görev almıştır. Devlet okullarında çalışan İngilizce öğretmenlerinin mesleki gelişimi ile ilgili MEB’in English Together ve YADEG gibi projelerinde eğitmen ve il koordinatörü olarak aktif roller üstlenmiştir. Öğretmen yeterlikleri, mesleki gelişim, eleştirel söylem analizi gibi çeşitli alanlarda yayınları bulunmaktadır.
2009 yılında Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalı'nda lisans eğitimini tamamladı. 2013 yılında Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) İlköğretim Matematik Eğitimi alanında yüksek lisans tezini, 2019 yılında ise yine ODTÜ'de "görsel sanatlar ve matematik eğitimi" konulu doktora tezini bitirdi. 2010-2019 yılları arasında Orta Doğu Teknik Üniversitesi'nde araştırma görevlisi olarak görev yaptı. 2019 yılından itibaren Aksaray Üniversitesi'nde çalışmaktadır. Doktora sonrası araştırmalarını Temple Üniversitesi'nde tamamlamıştır. Çalışmaları görsel sanatlar ve matematik eğitimi ile informal matematik eğitimi üzerine odaklanmaktadır.
Dilek Atıcı, lisans eğitimini Kırıkkale Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık programında tamamlamıştır. Tezli yüksek lisans derecesini Hacettepe Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık programından, tezsiz yüksek lisans derecesini ise Ankara Sosyal Bilimler Üniversitesi Klinik Psikoloji programından almıştır. Halen Aksaray Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Ana Bilim Dalı'nda görev yapmaktadır.
Gazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İngiliz Dili Eğitimi bölümünden lisans derecesi almdım. Doktora eğitimine Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitimin
Felsefi, Sosyal ve Tarihi Temelleri Anabilim Dalında devam etmekteyim. Halen Aksaray Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümünde görev yapmaktayım. Akademik ilgi alanlarım arasında siyaset felsefesi ve eğitim, modern Avrupa düşüncesi yer almaktadır.
Hatice Vargelen Akcin , lisans öğrenimini 2011 yılında İstanbul Üniversitesi Türkçe Eğitimi bölümünde tamamlamıştır. Araştırmacı, yüksek lisans ve doktora eğitimini Gazi Üniversitesi Türkçe Eğitimi bölümünde tamamlamıştır. Aksaray Üniversitesinde araştırmacı ve akademisyen olarak çalışmalarını yürütmekte olan yazarın öncelikli ilgi alanları; yabancı dil olarak Türkçe öğretimi, kültürlerarasılık, Türk Soylulara Türkçe öğretimi, dil tutumu, kimlik- dil ilişkisidir.
Hilmi KARACA, yüksek lisans ve doktora eğitimini Necmettin Erbakan Üniversitesi’nde tamamladı. Aksaray Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Matematik Eğitimi Anabilim Dalı'nda görev yapmaktadır. Başlıca ilgi alanları; matematik eğitiminde eğitim ve öğretim teknolojileri, göz takip (eye tracking) teknolojilerinin eğitimde kullanımı ve matematik eğitiminde yapay zeka araçlarının kullanımı yer almaktadır.
Anna Zólyomi, PhD, ELTE Eötvös Loránd Üniversitesi'nde yardımcı doçenttir ve Dil Pedagojisi ve İngilizce Uygulamalı Dilbilim Doktora Programı Çalışmaları Direktörüdür. GiLE Beceri Geliştirme Dergisi'nde Bölüm Editörü ve Dil Öğrenme Psikolojisi Dergisi'nde Yayın Kurulu üyesidir. Çeşitli araştırma projelerinde yer almış, ulusal ve uluslararası konferanslarda sunumlar yapmış ve LTR ve SSLLT'nin önde gelen dergilerinde yayınlar yapmıştır. Q1 yayınları için Faculty Award for Publication Excellence ödülünü almıştır.
Burgos Üniversitesi'nden Beşeri Bilimler ve İletişim alanında Dr. ve Orta Öğretimde Yüksek Lisans (İngilizce Öğretmenliği), Salamanca Üniversitesi'nden İngiliz Filolojisi alanında lisans derecesi.
Burgos Üniversitesi İngilizce Bölümü'nde yardımcı öğretim görevlisi olup ağırlıklı olarak Eğitim Derecelerinde ders vermektedir. İngilizce öğretmeni ve öğretmen eğitmeni.
Araştırma alanları: Avrupa dil öğretim politikası ve dil öğretmeni eğitimi. ICLLAS araştırma grubunun üyesi)https://www.ubu.es/identity-and-change-english-speaking-countries-and-their-literatures-icclas)
Neda Soleimani is an assistant Prof of TEFL at Kermanshah university of technology. She has published research on moral teaching, writing feedback, epistemology and language teaching and positive psychology factors.
Ayça ARI, lisans ve yüksek lisans eğitimini Erciyes Üniversitesi Sınıf Eğitimi programında tamamlamıştır. Aksaray Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalında görev yapmaktadır. Gazi Üniversitesi Sınıf Eğitimi Bilim Dalı doktora programında öğrenimine devam etmektedir. Başlıca ilgi alanları; İlk okuma yazma ve Türkçe öğretimi, dijital okuryazarlık ve yeni okuryazarlık becerileri, okuma- yazma motivasyonudur.