Makale Değerlendirme Süreci

KÖR HAKEMLİK VE DEĞERLENDİRME POLİTİKASI

Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi’nde çift kör hakemlik yöntemi uygulanmaktadır. Kör hakemlik yöntemi, bilimsel çalışmaların objektif bir biçimde değerlendirilmesini sağlamanın yanında, araştırmaların kalitesinin en yüksek seviyede tutularak yayınlanması amacını taşır. Dergimiz yayın standartlarının korunmasında hakemlerimiz kritik bir rol oynamaktadır. Bu nedenle dergimizde yayınlanan tüm makaleler kör hakemlik değerlendirmesinden geçmektedir. Hakem değerlendirmeleri genellikle iki bağımsız, uzman hakem tarafından incelenmektedir. 


Hakem Değerlendirmesi Türü

Ihlara Eğitim Aaraştırmaları Dergisi (IHEAD), hakemlik sürecinde ve sonrasında hakemlerin yazar(lar)a karşı, yazar(lar)ın kimliğinin ise aynı şekilde hakemler tarafından bilinmediği ve anonim tutulduğu "çift kör" hakemlik yöntemini kullanmaktadır.

Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi(IHEAD)’ne gönderilen makaleler, ilk olarak ön kontrol sürecinden geçerek değerlendirilmektedir. Gönderilen makaleler şablona uygunluk, anonimlik, Etik Kurul Onayı (sebebi ile birlikte), iThenticate Raporu (en fazla %15; blok alıntılar ve referanslar hariç), Devir Teslim Formu ve Başlık Sayfaları yönüyle uygunluğu incelenir.

Ön kontrol işlemleri tamamlanan ve uygun bulunan makaleler editör kurulu tarafından değerlendirmeye alınır. Bu süreçte aday makale bilimsel özgünlük, bilimsel kritik hatalar, kullanılan dil ve ifade, dergi amaç ve kapsamına uygunluk vb. hususlar açısından incelenir. Değerlendirme sonucu uygun bulunmayan aday makaleler gerekli açıklama ile beraber iade edilir. Uygun bulunan aday makaleler ise alan editörü tarafından araştırmanın içeriği ve hakemlerin uzmanlık alanları kapsamında ilgili hakemlere atanır. Alan editörü tarafınca aday makaleler için en az iki hakem önerisi getirilir. Hakem önerisinde bulunan alan editörü hakem önerisini editöre iletilir. Editör tarafından onaylanan aday makale hakemlere gönderilir.

Hakem Raporları

Hakemler hazırlamış oldukları raporlarını bilimsel özgünlük, kullanılan yöntem açısından sağlamlık, bulgular, sonuç ve tartışma, ilgili çalışmalara doğru ve kapsamlı atıfta bulunma, intihal ve diğer etik kurallara uygunluk vb. açılardan değerlendirerek hazırlar.

Hakem raporlarının birbiri ile tutarsızlık göstermesi veya hakem raporlarının sebepsiz gecikmesi halinde, belirlenen iki hakemin dışında başka bir uzman tarafından uzman görüşü alınabilir. Değerlendirme sonucunda hakem raporları, dergi editörünün kararı ve hakemlerin tavsiyeleri ve yorumlarını da içerecek bir biçimde hazırlanarak ilgili yazar(lar)a iletilir. Bu aşamanın ardından aday makale gerekli kontroller için ilk olarak hakemlere gönderilmektedir. Hakemler bu süreçte yazar(lar)dan birden fazla revizyon talep edebilir.

Nihai Karar

Makalenin kabulü veya reddine yönelik verilen nihai karar, hakemlerin tavsiyeleri ve eğer varsa yorumları ile birlikte bir rapor halinde yazar(lar)a gönderilir. Hakemler, makalelerin kabulü veya reddine ilişkin nihai karardan sorumlu olan Baş Editöre tavsiyede bulunurlar.
  
                                                                                                                        

Son Güncelleme Zamanı: 19.01.2024 10:53:59
Değerli Meslektaşlarımız,
IHEAD'ın son sayısının (Cilt 8-Sayı 2) yayımlandığını bildirmekten mutluluk duyarız. Sayının yayımlanmasında emeği geçen editör kurulu üyelerine, hakemlere ve yazarlara değerli katkılarından dolayı özel teşekkürlerimizi ifade etmek isteriz. Ayrıca, IHEAD'ın gelecek sayısını (Cilt 9-Sayı 1) haziran 2024 itibariyle yayımlamayı planlamaktayız. Ocak 2024 itibariyle dergimize Türkçe makalelerin yanı sıra İngilizce makaleler de kabul edeceğiz. Eğitimle ile ilgili makalelerinizi değerlendirmekten büyük bir memnuniyet duyacağımızı belirtmek isteriz. Katkılarınız için şimdiden teşekkür ederiz.
Editör Kurulu
Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi (IHEAD) by Aksaray Üniversitesi Eğitim Fakültesi içeriği CC BY-NC-SA 4.0. lisansına sahiptir.
by-nc-sa.svg

Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi (IHEAD) dünyada araştırmacılar, yayıncılar ve bilim insanları tarafından en fazla kullanılan benzerlik yazılımlarından birisi olan iThenticate'i kullanmaktadır.

ithenticate-badge-rec-reverse.jpg


Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi (IHEAD) açık erişimli bir dergidir.
Open-Access-logo.png